Welcome To My Blog! Do follow me , I'll hit you back . Tq :)

Sunday, April 15, 2012

SUKA DUKA KAMI #12 ( kisah menyayat hati kami )


Hari berganti hari ...
waktu demi waktu ...
setiap tanggisan ade kisahnya ...
kisah antare kau dan aku ...
kini semuanya beransur pulih seperti sediakala ...
tapi mengapa ada sahaja ujian yang melanda ??...
kau mendiamkan diri tanpa berkata ...
meskipun aku hanya di depan mata ...
salahku tidak mengerti keadaan mu ..
sedangkan kau menanggung seribu luka ...
biarpun luaran tidak kelihatan ..
namum dalam mu tersirat beribu rahsia ..
kau lahirkan senyuman demi membuatku tersenyum ..
sedangkan kau menahan sakit yg kau alami ...
kau lahirkan senda tawa mu ...
sedangkan di dalam hatimu menangis menahan sakitmu ...
ku tahu segala luka mu ...
terkadang mngalir airmata ku mengenang nasib mu ...
dalam keperitan hidupmu ..
kau tabah melaluinya tanpa sedikit kau mengadu perihmu ..
kau lalui dengan kesabaran tanpa sesiapa tahu sakitmu ...
katamu .. kehadiranku member semangat dalam hidupmu ...
tidak pernah ku temui seorang lelaki yang cekal meniti kehidupannya tanpa sekali kau merungut kepenatan ...
terkadang pandangan masyarakat membencimu ..
sedangkan mereka tidak tahu apa yang kau lalui ...
tapi kini aku mengerti ... mengapa kau lakukan semua itu ..
demi menjaga aku .. demi aku ... demi buat aku tersenyum ... demi membahagiakan aku ... demi aku ....
amat besar pengorbanan mu ..
di waktu kau dalam kesakitan kau tetap bangkit berdiri dan lahirkan senyuman mu kerana mahu membahagiakan diriku ....
teramat bnyak yg kau tanggung demi aku ...
terkadang kau hanya mampu menyimpan segala kemarahan mu demi tidak menyakiti ku ...
biarpun ramai yg tidak faham akan kelakuan mu ...
tapi kini ku juga mengerti ... siapakah mu yang sebenar ...
mungkin kau tidak kaya dengan kemewahan ... tidak kaya dengan harta ...
tapi kau kaya dengan kesabaran , ketabahan  ...
kau korbankan masa hadapan mu demi menungguku ..
kau korbankan kemewahan mu demi menjaga ku ..
kau korbankan pelajaran mu demi aku ..
ya allah ... aku bersyukur kau kurniakan dirinya buat ku ...
b ... kau bnyak bersabar dalam hubungan ni ..
terlalu bnyak yg kau tanggung demi aku b ...
maafkan aku andai tersilap kata mahupun melukakan hati kau tanpa aku sdari ...
katahuilah kau yg aku sangat menyayangimu ....

yang ikhlas .... NOOR THAQIFAH  :’)

No comments:

Post a Comment